Instagram @sarkkuk

perjantai 30. maaliskuuta 2012

Kaikki järjestyy

Mun yksi suurimpia ongelmia on niinkin tavallinen asia kuin kärsimättömyys. Periaatteessa olen hyvin joustava, sopeutuvainen ja pitkäpinnainen, mutta joissakin asioissa sitten asenteeni on yleensä kaikki-tänne-mulle-heti-nyt. En esimerkiksi tykkää jonottamisesta (no, harva siitä pitää), vaan ärsyynnyn suunnattomasti kaikista kupeksijoista. En myöskään sen vuoksi itse tykkää kupeksia, myöhästyä yms. joista tiedän muiden tekemänä itselleni aiheutuvan närkästystä. Tämä onkin johtanut siihen, että mulla on monesti ns. monta rautaa tulessa, nykytermillä teen siis multitaskingia, eli yritän suoriutua samaan aikaan monesta eri asiasta ja tällä tavalla luon itselleni mielikuvan omasta tehokkuudestani. No, myös tutkimusten mukaan tämä ei ole paras mahdollinen tapa toimia ja silloin asiat eivät siis yleensä hoidu parhaiten ja virheitä sattuu. Mutta mua ärsyttää suunnattomasti semmonen, että tiedän itse ("minä olen paras".. öh) tekevänsä asiat nopeammin ja sitten joku ei ehkä ajattelekaan, että ne asiat pitäisi hoitaa nopeasti (:että minun asiat hoituisi nopeasti..)...

No, niin kuin sanoin, niin tämä on paha tapani, ja se, että sen tiedostan, on jo askel parannukseen. Eli yritän monesti laskea kymmeneen ja hengittää, mennä toiseen huoneeseen ja unohtaa omat kiireeni ja koko asian hetkeksi.

Tällä on nyt tekemistä tuon edellisen tekstini kanssa, kun mulla meni hermot nuiden kaikkien varausten kanssa. Välillä piti sitten käydä tekemässä muita asioita ja unohtaa koko asia hetkeksi. En sitten tuota edullisinta lippua onnistunutkaan saamaan, koska lento oli täynnä. Eli tämä tarkoittanee sitä, että nuo halpamatkatoimistot ovat saaneet tietyn kiintiön paikkoja, joita voivat myydä edullisempaan hintaan, mutta itse lentoyhtiöllä on kuitenkin vielä näiden jälkeen paikkoja jäljellä, mutta jonkun verran kalliimmalla hinnalla.

No, jossakin vaiheessa sitten hoksasin, että sieltä Tampereeltahan tosiaan saattaisi myös lähteä lentoja, joka sitten onnekseni olikin yksi edullisimpia hintoja ja jatkolento toinen noista vaihtoehdoista, joita katselin. Lisäksi nyt ei tarvi matkustaa bussilla yöllä Tre-Hki väliä. Nuissa Air Balticin lennoissa on kuitenkin nykyään se jippo, että lipun lisäksi pitää maksaa matkalaukusta 20 euroa, eikä se paino saa olla kuin 20 kg. Tämän yli menevistä kiloista laskutetaan 15e/kilo, etukäteen muistaakseni jos maksaa, niin 5 lisäkiloa saa hintaan 25e. Yritän kuitenkin pysyä tuossa alle 20 kilon määrässä tällä kertaa. Joka tapauksessa en nyt hirveästi lisäköyhtynyt tällä varauksella ja säästän kuitenkin myös aikaa.

Majoitukseenkin sain vastauksen heti, kun en päivittänyt sähköpostiani viisi kertaa tunnissa. Eli majoitus onnistuupi.

Sitten seuraavaksi pitäisi alkaa selvittään nuita opiskelujuttuja, oon nimittäin nyt työntänyt nämä mietteet aivojeni takalokeroon. Mutta pitäisi siis se tutkimuslupa-asia selvittää, eli kun olen sitten Ateenassa, niin voisin heittää (lue: juokse paikasta A paikkaan B paikkaan A paikkaan C jne ja kerää kaksikymmentä leimaa...) jonnekin museovirastolle tai mikä ikinä näistä luvista vastaakaan. Ei hajuakaan, kauanko sen luvan irtoamiseen menee.

Mutta yritän aina pitää mielessäni sen asian, että asioilla on aina tapana järjestyä (tavalla tai toisella). Sillä pääsee jo elämässään melko pitkälle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi!