Instagram @sarkkuk

Instagram bloglovin photo box-32_zpsq2otsdvh.png  photo blogger_zpsmvnu0kem.png Google+

keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Elokuun liikunnat

Kooste liikunnoista koko elokuulta, kun ei ole aikaa ollut kirjoittaa viikkokatsauksia. Vähän kortilla tosiaan välillä on tuo aika, ja sen käyttäminen on välillä vähän valintojen kysymys. Bloggailu helposti söisi sen ajan mm. tuolta liikkumiselta. ;)

Kuten kuvasta näkyy, koko elokuussa kertyi liikuntaa 36 tuntia. Se on hyvin se.
Vertailun vuoksi heinäkuulta tuntimäärä oli 28.

Pääosin on tullut harrastettua vaunukävelyä, ja oon koittanut välttää bussin käyttöä ja valita sen sijaan aina kävelyn. Kun vaan pääsee lähtemään liikkeelle tarpeeksi ajoissa, niin se kyllä onnistuu. Jos/kun olen muistanut, olen kävellyt iltalenkin liikuntapuiston kautta. Siellä saa juuri tehtyä pikaisen kymmenen-viidentoista minuutin treenin, ennen kuin vauva herää vaunuissa (hänkin taitaa olla liikkuvaa sorttia).

Vk 32-34 heiaheia.com

Muutama erityinen liikuntakerta mahtuu kuitenkin joukkoon. Eräs lauantai sain lapsenvahteja kolmin kappalein ja päätin käyttää oman aikani uimiseen. Käytinkin sen tehokkaasti, koska vesijuoksun ja uinnin päätteeksi jäin vielä vesijumppaan. Ja pyöräilin tosiaan ensimmäistä kertaa pariin kuukauteen. Joo, on siinä synnytyksessä vissiin jotain lihaksia joutunut käyttämään...

Olen siis saanut ilmaisjäsenyyden pariksi kuukaudeksi BabyFit-palveluun.. Tässä taas näkee, että aika tulee vastaan, koska en vaan oo ehtinyt tutustua siihen vieläkään kunnolla. Yhden vauvajumppavideon sain katsottua ja tehtyä. Siinä olikin hyviä liikkeitä, ihan peruskyykkää, hauiskääntöjä, punnerruksia jne. Yhden kerran kun koitin videota katsoa, se toimi niin hitaasti (liekkö vika omassa koneessa vai palvelussa?) että katsomatta jäi. Joka ilta olis tarkotus tehä joku liikesarja, mutta aina tulee vastaan jotain muuta tekemistä, ja vauvalla etenkin tuo ilta-aika on tuommoista tankkaamista yötä varten, että ei siinä oikein sitten ehdi, jos meinaa käydä iltakävelylläkin vielä.


Ja jos on muuta ohjelmaa vielä, niin siinä yksinkertaisesti ensimmäisenä karsiutuu se liikunta pois, kuten kävi viime viikolla. Viikonloppuna tätä sitten yritin paikkailla, ja esim. sunnuntaille kertyi sitten pelkkää kävelyä kolmisen tuntia (ja noin 12 kilometriä)!

Kävin tosiaan siellä kehonkoostumusmittauksessa, kuten aijoin. Se nyt ei tuonut tullessaan mitään kovin yllättävää, ja olin tuloksiin ihan tyytyväinen. Mittaaja erityisesti kehui viskeraalisen rasvan tasoa. Lihaksia on molemmilla puolilla tasapainoisesti, ja rasvamassaa oli vähemmän, mitä pelkäsin. :D Painoa pitäisi tiputtaa muutama kilo ja vastaavasti lihasta kasvattaa suunnilleen saman verran, jotta saisi ihannetulokset. Ei siis mitään maata mullistavaa, vaan vähän pieniä säätöjä jos saisi tehtyä, niin se onnistuisi. Kävin itse asiassa ostamassa kahvakuulankin juuri ennen mittauksia, eli tekosyy, että salille ei jouda, joutaa nyt romukoppaan...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi!