Instagram @sarkkuk

perjantai 11. lokakuuta 2013

Keltainen lokakuu

Kun on puolisentoista kuukautta paahtanu menemään pää kolmantena jalkana, niin ihanaa tällaiset päivät kun kalenterissa ei oo yhtikäs mitään merkintää. Suunnittelin hukuttautuvani Bloglovinin maailmaan, mutta melko pian ulkoilma alkoi kiehtomaan, vielä kun aurinko sopivasti yhden sadepäivän jälkeen näyttäyty taivaalta.


Syksy mennä porskuttaa pian ohi huomaamatta (satoihan Lapissa jo eilen ensilumi). Kamera mukanani yritin tallentaa vähän syksyn sävyjä samalla, kun käytiin pieni happihyppely kävelemässä kerrankin vailla kiirettä siitä, että ois myöhässä jostakin. Oon jotenki aina ollut kesäihminen, mutta on tässä syksyssäkin puolensa. Ainakin kun ei sada vettä. Ulkona vielä tarkenee eikä oo niitä ötököitä riesaksi. Nättiä oli, vaikka en keltasesta väristä yleensä edes pidä. Oon myös aina pitäny koivua mun lempparipuuna (se tuoksu kesällä sateen jälkeen!) mutta kyllä tuo vaahtera kirii näin syksyisin edelle.


Tänään oon taas pyykänny kasan pyykkiä. Kuulostelin yöllä jo neiti S:n korinaa, ja tänään on pärskitty ja vähän tuo nessu vuotaa. Oon itte sitte koittanu jotain vitamiinitankkausta suorittaa, jos siitä osa päätyisi maitoon ja Slle saakka. Ilmankos sitä appelsiinia tekikin mieli.


Katsottiin myös tuota Koko Suomi-leipoo ohjelmaa, ja jauhopeukaloa alkoi kutkuttaa. Pikainen googlaus ja tällaista syntyy:


Kerrankin onnistui! Eli kyseessä makenhampaan kolotukseen terveellisemmät Banaani-Porkkanamuffinssit. Alkuperäinen ohje täältä. Minä sovelsin, mitä kaapeista löytyi, esim. ruokosokeri korvaantui fariinisokerilla ja aivan hyviä ovat! Kokkeilkaapa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi!