Instagram @sarkkuk

lauantai 23. maaliskuuta 2013

Neuvolassa

Kävin taas tiistai-aamusta neuvolassa, viikkojen ollessa tasan 28+0. Tai itse asiassa kyseessä oli yhdistetty neuvola + lääkäri. Neuvolatäti otti eka perusarvot; virtsanäyte, verenpaineet ja hemoglobiini oli ihan normaalit. Hemoglobiini oli hiukan laskenut, mutta en toisaalta oo syönyt mitään vitamiinejakaan pariin kuukauteen. Nyt viime viikonloppuna ostin vasta monivitamiinipaketin, ja oon niitä koittanut napsia sen mitä muistan. Aina en muista.

 27+4

Lääkäri tutki kaiken oleellisen, ei mitään huomautettavaa. Mahakin oli kasvanut, SFI-mitta oli 25 cm eli keskikäyrällä nyt kuljetaan tasaisesti. Lääkäri tosin sanoi, että tuo mittahan riippuu tosi paljon mittaajasta, että helposti toinen pitää sitä mittaa paljon löysemmällä, kuin toinen, ja siksi oliskin hyvä aina olla saman henkilö sitä mittausta tekemässä.

Interesting point muuten tähän väliin. Oon lukenut nyt useamman kuukauden ajan tuota Twilight-sarjaa ja oon menossa vikan kirjan puolivälissä. Siinähän Bella on raskaana, ja kun siinä sitten pähkäillään, että milloinkas se laskettu aika olisi, niin kirjassa mainitaan, että normaalisti ihmisellä tuo mahan mitta on sama kuin viikkojen määrä. Niinpä tuo tosiaan taitaa olla, ei ehkä aivan yksi yhteen, mutta suurin piirtein noin.

 Kasvini mun, jotka nekin vielä etsiskelee paikkaansa ympräri kämppää.

Joitakin pieniä ja epämääräisiä vaivoja on ollut. Muutamana iltana on närästänyt hullun lailla, esim. maanantaina kun kävin uimassa, niin koko ajan närästi. Pari viikkoa mulla on jo pohkeet tuntunu jäykiltä, ja yks aamu sitten hermostuin Leeville, kun se hyppeli tuolla hyllyllä jotta pääsisi käsiksi eli syömään minun uutta kasvia! Ponkasin ylös niin äkkiä, että alkohan se suonta vetämään sitten siinä pohkeessa :/


Yksi vaiva, ei mikään uusi, mutta tälläkin viikolla riesana ollut, on liitoskivut tai mitäkähän lie. Pahimmin tämä ilmenee yöllä, kun heräät ja venyttelyt tai käännyt jotenkin huolimattomasti. Silloin tuolla lonkassa jossakin viiltää inhottavasti.

Olen nyt vihdoin ja viimein saanut tuon sivun "Napa" päivitettyä ajan tasalle. Eli joka haluaa nähdä mahakuvia ja tarkemmin seurata noita neuvolatietoja, niin sieltäpä niitä nyt löytyy.

6 kommenttia:

  1. Ne liitoskivut on hirveitä, mulla ne tuntuu niinko olis puukko alapäässä pystyssä. AUTS...!
    Suonenvetoon kannattaa syödä magnesiumia. Edellisissä raskauksissa aloin jouda litra tolkulla vissyä päivittäin ku öisin alko pohkeet krampata suonenvedossa. Nyt olin fiksumpi ja ostin magnesiumia ja siihen loppu suonenveto!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se ois, että magnesiumia pitäis saada, jos kramppaa. Ja sitten kun liikkuu, pitäis varmaan muistaa venytellä enemmän myös.

      Poista
  2. Itsekin olen lukenut kyseisen Twilight sarjan kirjat. :) ihan lukemisen arvoiset, ainakin minusta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne kannattaa lukea, jos tuon tyylin hömppäkirjallisuudesta tykkää. :)

      Poista
  3. Hyville neuvola kuulumisille :) Ite oon lukenu kaikki noi twilightit ja tykkäsin kovasti. Elokuvina eivät sitten niin hyviä olleetkaan... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se yleensä on, että kirjat on parempia kuin niistä tehdyt elokuvat. Näissä sama juttu, oon kans näistä kirjoista tykännyt enemmän kuin leffoista. Jotenkin pääsee enemmän kiinni nuiden henkilöiden ajatusmaailmaan, elokuvissa kun ei ole niin paljon otettu esille nuita asioiden taustoja ja henkilöiden mietteitä. Sitä viimestä en oo vielä nähnytkään, mutta ainakin tuntuu että siinä kolmosleffassa keskityttiin enemmän viemään vaan sitä juonta eteen päin, kuin että miksi asiat meni niin kuin ne meni. Kirjassa oon kokenut montakin oivalluksen hetkeä niissä asioissa, mitkä elokuva jätti miettimään.

      Poista

Ilahduta kommentillasi!