Instagram @sarkkuk

Instagram bloglovin photo box-32_zpsq2otsdvh.png  photo blogger_zpsmvnu0kem.png Google+

maanantai 26. joulukuuta 2016

Liikunnat vk. 51 + aktiivisuusranneke

Jouluviikko näkyy myös liikunnan määrässä rauhoittumisen merkeissä.



Ma:

55 min Bodypump

Ti:

20 min Crosstrainer
20 min kuntosalilla jalkoja

Ke-La: -

Su:

1h 10 min Juoksu/Kävely 9 km


"Urheilit 4 kertaa, yhteensä 2 tuntia 45 minuuttia."
heaiheia.com

Toisin sanoen, en ole tällä viikolla ehtinyt muilta kiireiltä liikkumaan niin paljon, mitä ajatus oli. Toisaalta tämä ei varmasti haitaksikaan ole ihan jo pelkästään palautumisen kannalta - myönnettäköön, että en ehkä oo tarpeeksi uhrannut ajatuksia tälle puolelle. Tiistaille sisältyi myös tuo aiemmin postaamani PT:n ensimmäinen ohjauskäynti ja sain mm. vinkkejä treenaamiseen. Hyviä asioita kuulemma teen nyttenkin, mutta enemmän pitäisi juoksun sijaan suosia reippaita, pitkiä kävelylenkkejä ja salilla olisi hyvä keskittyä nyt reisien lähentäjiin ja ojentajiin.



Oon jo pitemmän aikaa käyttänyt jotakin kännykän automaattisovellusta askelmittarina. Mutta en oo siihen ollut tyytyväinen ollenkaan, sillä se ei mittaa askeleita totuudenmukaisesti vaan jättää välillä 2-3kin askelta välistä ja reittikarttaan vetää mutkia suoriksi. Sovellus on linkitetty myös HeiaHeiaan, mutta näköjään ei aina toimi sekään. Oonkin jo pitkään aikonut hankkia jonkinlaisen aktiivisuusmittarin mitään aikaansaamatta. Kun kuitenkin eräs tuttava postasi FB:n myyntipalstalle ilmoituksen, niin kävin saman tien ostamassa tämän rannekkeen itselleni ainakin nyt ens alkuun testikäyttöön. Kyseessä on Honor Color Band -aktiivisuusranneke, joka mittaa mm. liikuntaa ja unen määrää (+ UV-säteily, jota ei näillä leveysasteilla tällä hetkellä kyllä kerry).

Tällä hetkellä oon kyllä ihan tyytyväinen ollut tuohon rannekkeeseen, vaikka tietystikään ei sitä voi 100 % tarkkuudella ottaa. Kuitenkin ranneke kulkee kädessä koko ajan, kun taas vrt. puhelimeen, ei se pääse esim. pöydällä ollessaan mittaamaan koko päivän askelmäärää eli jo siksikin ranneke on parempi. Mielenkiinnolla oon myös seurannut unen määrää ja laatua ja kaitpa tuo nyt edes suuntaa-antava on. Huomattuja epätarkkuustekijöitä olen muutaman hoksannut, esim. vaunukävelyllä tulkitsi minun olleen liikkeellä pyörällä (mistähän se tämän "tiedon" repäisi"?) ja jos yöllä unettomana oon lukenut sohvalla kirjaa, on se tulkinnut minun olleen kevyessä unessa. Kuitenkin lopputuloksena, kun ottaa huomioon todelliset tekijät tilastoja katsoessa, saa tällä nyt paremmin seurattua omia tekemisiään (ja tekemättä jättämisiään).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahduta kommentillasi!